اهمیت اخلاق و مسئولیت های اجتماعی مدیران (قسمت پنجم)

اهمیت اخلاق و مسئولیت های اجتماعی مدیران (قسمت چهارم)
آبان 12, 1395
اهميت اخلاق و مسئوليت هاي اجتماعي مديران (بخش سوم)
اهمیت اخلاق و مسئولیت های اجتماعی مدیران (بخش ششم)
آبان 12, 1395

اهمیت اخلاق و مسئولیت های اجتماعی مدیران ( قسمت پنجم )

 

در ادامه: اهمیت اخلاق و مسئولیت های اجتماعی مدیران (قسمت چهارم) در این قسمت به ادامه بحث قبلی می پردازیم:

 

اخلاق

قواعد اخلاقی منعكس كننده ارزش های حاكم بر شركت هستند كه در زمینه ارزش های ذینفعان و جامعه ای كه آن شركت درآن فعالیت می كند، تعیین می گردند.

اخلاق چیزی بیش از ‹‹خوب بودن به خاطر خود آن›› است، هرشركت خود از افرادی تشكیل شده است كه خدمت رسانی به سایر افراد دیگر را بر عهده دارد و اخلاق جزء كلیدی در ایجاد روابط انسانی است.

با بنا نهادن ارزش ها و قواعد واضح كاری، هر تصمیمی كه در داخل شركت گرفته شود  می تواند  در راستای اهداف استراتژیك آن باشد. در واقع منفعت بخشی یك شغل فقط در كسب پول در كوتاه مدت نیست بلكه در ایجاد روابط مناسب با جامعه واطمینان یافتن ازسودبخشی  بلند مدت است.

حقوق بشر

یك جامعه متمدن، حقوق هر فرد را برآزادی و امنیت شخصی به رسمیت شناخته و باید مطابق با منشور بین المللی حقوق بشر از كرامت وجود انسانی حمایت نماید.

این حقوق باید توسط افراد و سازمانهای جامعه و مدیران آنها صرفنظر از زمینه سیاسی و فرهنگی مورد رعایت و احترام قرار گیرد.

بازار

بازار نقطه طلاقی بین مشاغل و جامعه است تأثیر یك شركت بر جامعه از تأثیر چگونگی تولید و خرید و فروش آن شركت ناشی می شود.

باید دانست چه مقدار زیان یا ارزش توسط محصولات و خدمات آن بوجود می آید. مشاغل به طرق مختلف می توانند پاسخگو باشند.

مهمترین اینها تشخیص دادن فرصت ها و تهدیدها است كه از منفعت یا بالعكس از تجارت یا خدمات شركت ناشی می شود و نیز مشاهده كردن استانداردهای رفتاری در چیزهایی مانند تبلیغات، خرید و فروش است.

نگرش و ارزش ها

شركت ها پیشینه مردم هستند كه هركدام دارای یك شخصیت منحصر به فرد هستند.

درست شبیه  مردم می توانند تشخیص دهند كه به چه طریقی ارتباط برقرار كنند و چه طور رفتار كنند بنابراین یك شركت باید ذات خاص خود را به جهان اطراف منعكس نماید، اهداف روشن و ارزش های ماندنی كیفیت هایی هستند كه یک شخصیت و ذات قوی را تعریف می كنند.

بسیاری از مدیران مشاغل و شركت ها اعتقاد دارند كه شما نمی توانید یك سازمان را رهبری كنید مگر آنكه اهداف و ارزش های آن سازمان را به روشی جذاب، بیان و تشریح كنید.

نیروی كار

تأثیر مشاغل بر محیط كار یعنی تشخیص منافع شركت و تأثیر وسیع تر اجتماعی سیاست های خوب استخدام، این امر نه تنها محدوده های استخدام وآموزش سنتی را می پوشاند بلكه نگرانی ها و فرصت های مواردی همانند دگرگونی و فرصت های برابر را هم پوشش می دهد. یكی از بزرگترین تأثیراتی كه شركت بر جامعه دارد، تأثیر آن از طریق استخدام است.

آرمان سازمانها، بهبود شرایط و كامیابی اقتصادی , استانداردهای زندگی است. و این یعنی ایجاد شغل هایی كه به خوبی به دست می آیند و لذت بردن از شرایط و امكانات استخدام.

سایت وکیل خانواده با بهره گیری از وکلای مجرب پایه یک دادگستری آماده ارائه خدمات در زمینه دعاوی خانواده می باشد .

افراد معلول

كلیه افراد اعم از زنان، كارگران، سفید پوستان و نژادهای گوناگون باید همگی قارد به حداكثر رساندن مشاركت خود در كار باشند.

در همان حال، نیروی كاری می تواند فاصله بین محیط كار و بازار را پر كند و بازارهای جدید بگشاید. شركت هایی كه آئینه بازارشان هستند می توانند تصویر خود را در اذهان بهبود بخشند و علامتی مثبت به ذینفعان و سرمایه گذاران بالقوه خود بفرستند.

 

برای ارتباط با وکیل خانواده با ما در ازتباط باشید .

 

مكاتب فكری

– مكتب كلاسیك

این دیدگاه كه توسط فریدمن توضیح داده شده است معتقدند كه شركت ها و مشاغل صرفاً یك ساختار خالی و تهی هستند كه تنها برای یك هدف طراحی شده اند.

پول درآوردن برای صاحبان خود.

دیدگاه كلاسیک درباره ارتباط شركت با جامعه مدعی است كه هر دو نهاد در حالتی بهترین خدمت رسانی را دارند كه با هم در مسائل مالی تعامل نداشته باشند.

این دیدگاه به بهترین شكل توسط فریدمن خلاصه شده است كه معتقد بود عملكرد موفقیت آمیز جامعه بستگی به تخصصی شدن عملكرد و تأثیر هر یك از مؤسسات یاسیستم های آن دارد.

 

 

سوالی که پیش می آید این است چه رفتارهایی خوب و بد است و چه باید ها و نبایدهایی وجود دارد؟

برای پاسخ به این پرسش علاوه بر پایه اخلاقی هر انسان که در محیط هایی چون خانواده و اجتماع شکل می گیرد و خیلی از خوب و بدهای اخلاقی مشخص می شود در تعاملات اجتماعی باید قانون هایی به صورت دقیق و منظم تهیه شود تا روابط مدیران را ساماندهی کند و همچنین هر شرکت دارای قوانین و آیین نامه های داخلی هست که مدیران موظف به رعایت آنها هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی