وکالت آزاد (بخش ششم)
وکالت آزاد (بخش چهارم)
آبان 26, 1395
وکالت آزاد (بخش ششم)
وکالت آزاد (بخش ششم)
آبان 26, 1395

بروز رسانی 1401/02/08

وکالت آزاد (بخش پنجم)

 

در بخش قبلی وکالت آزاد ( بخش چهارم ) توضیحاتی پیرامون وکالت آزاد خدمت شما ارائه نمودیم .

 

او برای این منظور وجود دارد كه یك قضیه را توسط تبادل لوایح یا اظهارات و پاسخگویی به اظهارات به پیش ببرد و یا اینكه از آن دفاع كند .

فقط در چنین صورتی ممكن است كه در موارد مشكل نتیجه به حقی حاصل گردد .

بنا به نوشته روزنامه « اشترن » موازین حقوقی ، زنده به اظهارات و پاسخ به آنهاست .

این كهنه ترین سیستم برای حل دعاوی است كه ما می شناسیم .

وكیل به دنبال امكان تفسیر یا كمبود یا نقص در قوانین می گردد تا از آن به نفع موكلش مدد بگیرد .

به این دلیل نمی توان گفت كه وكیل یك كلاهبردار قانونی است بلكه چنان كه « هاینریش هاینه » می گوید وكیل دادگستری آنچه كه در چهارچوب قانون یا در وضعیت آزاد در اختیار او قرار دارد را فهمیده و آن را باز می كند .

مشاوره حقوقی مهریه می تواند به شما در امور حقوقی مربوط به طلاق کمک کند .

وكیل دادگستری از طریق انجام وظائف و اعمال تجربه ها و توانایی های خاص خودش به این توانایی دست می یابد .

برای هیچ كس دیگری غیر از او این همه قضایای مختلف مطرح نمی گردد .

او بهتر از هر كس دیگری علتهای پشت پرده این اختلافات را درك می كند . به این دلیل طبیعی است كه وكیل در موارد مشابهی گاهی در این طرف و گاهی در سمت دیگر قرار گیرد .

او با موقعیت هر دو طرف آشنا می شود .

این امر دید لازم برای حل مشكلات به او می دهد . آنچه وكیل را به آن متهم می كنند ، اینست كه او امروز این موضوع را و فردا درست موضوع مقابل آن را مورد دفاع قرار می دهد ، این امر در حقیقت جزو موارد ممتازة این شغل است :

لزوم اینكه موضوعات متضاد با هم را بتوان مورد دفاع قرار داد وكیل را قادر می سازد كه هر مورد را در هنگامی كه به او مراجعه می نمایند دوباره بازبینی كند و روی پیش داوری های خود عمل ننماید و هر بار مورد را با سیستم حقوقی بررسی كند و قدرت و ضعف قضیه را آن طور كه باید ، بسنجد .

 

وکالت آزاد

وکالت آزاد (بخش پنجم)

البته شغلی كه برای مردم وظیفه غیر قابل چشم پوشی دفاع از طریق بیان اظهارات و پاسخ به آنها را انجام می دهد و همیشه آماده است به هر آنچه كه در راه احقاق حق موكلش قرار دارد حمله كند طبیعی است كه هدف كینه جویی ها و مخالفتها قرار بگیرد .

به این دلیل یكی از اصول ابتدایی حكومت قانون این است كه حكومت این شغل را به رسمیت بشناسد و وكیل را در مقابل هر شخصی مورد حمایت قرار دهد ، تا بتواند شغل خود را به طور آزاد انتخاب و انجام بدهد و او را فقط ملتزم به قانون نه چیز دیگری بنماید .

چنان كه این موضوع در مواد 1 تا 3 BRAO قانون وكالت پیش بینی شده است .

وکیل دعاوی خانواده در ادامه می گوید :

1 – « وكالت آزاد » در درجه اول یعنی غیر وابسته بودن در مقابل دولت . وكالت آزاد نه تنها این امر كه وكیل دارای شغل دولتی و یك موقعیت رسمی باشد را نفی می كند بلك بر طبق قانون حتی قبول مسوولیتهایی كه باعث عدم اعتماد مردم و وابستگی وكیل به دولت بشود را منع شده است بخصوص مشاغلی كه مربوط به خدمات عمومی دولت می باشد ( ماده 7 شماره های 8 و 14 و مواد 5 و 8 قانون وكالت ) .

اساس وكالت آزاد همانطور كه همیشه دادگاه قانون اساسی فدرال بر آن تاكید داشته است ، در جهت مقابل كنترل و ولایت دولتی قرار دارد .

به این معنی كه برای انتخاب این شغل كسانی كه مدارج تخصصی آن را طی كرده باشند آزاد هستند ( ماده 6 پاراگراف 2 BRAO قانون وكالت ) .

به دلایل مربوط به آزادی شغل وكالت نمی توان فكری برای محدود كردن آن نمود و آزادی از كنترل شدن به وسیله دولت و ولایت دولت به این معنی است كه دولت نمی تواند دخالتی انجام بدهد و هجوم غیر قابل كنترل به این شغل را متوقف كند .

آیا وكالت دادگستری یك پناهگاه مورد اعتماد مردم است ؟ همانطور كه « گنایست geneist » در سال 1867 میلادی گفته است ، به این ترتیب اتاق وكیل دادگستری محل پناه بردن مردم است، جایی كه در آن آنچه كه قابل پرسش نیست را باید بازگو كند . تا جایی كه قانون راجعه به شنود در دورة قانونگزاری اخیر در خصوص شنود اتاق وكلای دادگستری آنها را فقط زمانی قابل اعمال دانست كه وكیل خود مظنون به شركت در اعمال باندهای جنایتكاری باشد .

سایت وکیل خانواده با ارائه انواع خدمات حقوقی در کنار شماست .

امروزه نیز نه فقط این امر قابل فهم نیست بلكه بیم آن می رود كه مقامهای رهبری مملكت مظنون به آن بشوند كه اعتقاد خود را نسبت به حقوق شهروندان یعنی حفاظت و حمایت از وكیل را – از این جهت كه وكیل دادگستری وظیفه حمایت از شهروندان را به عهده دارد – از دست داده اند .

 

در مقاله بعدی : وکالت آزاد ( بخش ششم ) را نیز مشاهده بفرمائید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی