وکالت آزاد (بخش ششم)
وکالت آزاد (بخش پنجم)
آبان 29, 1395
سایت وکیل خانواده
با مفهوم سرقفلی و حق کسب آشنا شوید
آبان 29, 1395

بروز رسانی 1401/02/15

وکالت آزاد (بخش ششم)

 

در بخش قبلی وکالت آزاد ( بخش پنجم ) توضیحاتی پیرامون وکالت آزاد خدمت شما ارائه نمودیم .

 

آزادی از كنترل و قیمومت دولتی به معنای استقلال سیاسی است و از این طریق است كه وكلا نمی توانند مانند مامورین و مسوولین دولتی ملتزم به قوانین اساسی دمكراتیك بشوند .

اگر دولت ، وكلا را بر اساس وفاداری آنها به نظام انتخاب می كرد كه دیگر حمایت از حقوق مردم تحقق نمی یافت همانطور كه قوانین مربوط به دوران حكومت نازی در آلمان یا پس از آن در سیستم حكومتی آلمان شرقی سابق مفاسد آن را نشان دادند .

ماده 7 شماره 6 BRAO آیین نامه فدرال وكلای دادگستری به همین دلیل فقط زمانی قوانین اساسی دمكراتیك را در مورد وكلا قابل اجرا می داند كه وكلا اقدام به ارتكاب عملی بنمایند كه به موجب آن مبارزه آنها علیه نظام آزادی و دمكراسی آلمان در قالب جرم مشخص صورت بگیرد .

برای مشاوره با وکیل طلاق با سایت وکیل خانواده در ارتباط باشید .

به همین جهت دادگاه قانون اساسی آلمان این گونه وكلا را علی رغم ضدیت آنها با اصول آزادی و دموكراسی واجد شرایط لازم برای وكالت دانسته است ( ماده 7 شماره 5 همان كانون ) .

استدلال دادگاه این بوده است كه مبارزه وكلای مزبور علیه اصول آزادی و دموكراسی از طریق توسل به وسایل مجرمانه ، اثبات نشده است .

ماده 7 شماره 6 BRAO مستند به دلایل مهمی است ، اول اینكه شرط یا معیار اعتقاد به قانون اساسی در خصوص حكومت آزادی و دموكراسی وسیله كنترل و نفوذ بر وكلای دادگستری به دلایل سیاسی خواهد شد .

در این صورت وكلای دادگستری در هنگام دفاعشان از كسانی كه متهم به ضدیت باشند یا كسانی كه واقعا علیه نظام می باشند ، نمی توانند به صورت مطمئن وظیفه وكالتی خود را انجام بدهند .

دوم آنكه باید قوانین ما پیش بینی می كرد كه این گونه افراد نیز وكلایی را كه مورد اطمینانشان باشند پیدا كنند یعنی كسانی را كه آنها هم مانند ایشان علیه حكومت « ما » مبارزه می كنند ( منظور حكومت آلمان است ) .

 

وکالت آزاد (بخش ششم)

وکالت آزاد (بخش ششم)

لازمة این امر اغلب این است كه وكیل از نظر روحی نوعی نزدیكی با موكل خود داشته باشد . به دلیل مزبور صنف وكالت باید با این امر بسازد و با حضور این افراد به زندگی خودش ادامه بدهد .

وكلایی كه با اشخاص گفته شده سنخیت داشته باشند ولی قواعد حكومت ما را نیز رعایت نمایند ، بنابر این وكیل دادگستری برای حفظ منافع حكومت نیست بلكه او موظف است كه منافع موكل خود را حفظ نماید .

سایت وکیل خانواده با بهره مندی از وکیل دعاوی خانواده آماده ارائه خدمات مشاوره ای و حقوقی به شما عزیزان می باشد .

لازم به ذكر است در زمانی كه مساله جواز و بررسی فعالیت وكلا در رابطه با اتحاد دو آلمان مطرح گردید خیلی ها می خواستند كه در خصوص وكلای دادگستری آلمان دموكراتیك ( آلمان شرقی ) نیز همان ضوابطی اعمال بشود كه در مورد پذیرش كارمندان و مسوولین دولت مزبور در آلمان متحد مورد عمل قرار می گرفت .

این مساله مشكلات عدیده ای به وجود می آورد بنابر این مطلب مزبور در قانون آزمایش برای دادن مجوز به وكلای دادگستری مورخ 24/7/1992 فقط منحصر به وكلایی گردید كه علیه اصول حقوق بشر و حاكمیت قانون مرتكب تجاوز شده بودند.

این اتهام می توانست فقط علیه تعداد بسیار محدودی عنوان بشود .

وکیل خانواده در ادامه توضیح می دهد :

2 – استقلال از حكومت در عین حال به معنی استقلال از دادگاهها و در مقابل آنها نیز می باشد . وكالت دادگستری بنا به قول ردكر Redeker « به هیچ وجه ستون دادگستری نیست بلكه مشاور و نماینده شهروندان است » از هیچ اقدامی كه بشود از طریق آن وكلا را به دادگاهها نزدیك كنند تاكنون كوتاهی نشده است » ، برای این منظور عمدا تعریفی قانونی از وكلای دادگستری ارایه دادند كه به موجب آن وكیل به عنوان یك « اران قضائی » تلقی شد ( ماده 1 آیین نامه وكالت BRAO ) .

ولی رومان هرتزوگ Roman Herzpg در سال 1971 به حق گفت كه عنوان « ارگان سازمان قضائی » فقط از دیدگاه ایدئولوژی حكومتی بیان شده و فاقد هر گونه محتوای حقوقی است .

با توجه به تعریف دادگاه قانون اساسی آلمان در كشور آزاد و دموكراتیك وكلا به عنوان مشاور حرفه ای و نماینده تظلم خواهان در كنار قضات و دادستانها یك نقش مستقل و مهم در مبارزه برای احقاق حق را اداره می كنند و تعابیر قانونی نمی توانند مجوزی برای دخالت در مواقعی كه وكیل طبق الگوی خاصی عمل نمیكند باشند .

مشاوره حقوقی با وکیل در زمینه طلاق به شما کمک می کند تا در دعاوی حقوقی و خانواده درست عمل کنید .

این مطلب اغلب فراموش می شود كه قانون از « ارگان دستگاه قضائی » صحبت نمی كند – بلكه از « ارگان مستقل دستگاه قضائی » و اینكه سازمان قضائی مشاورین و وكلای خارج از تشكیلات قضائی را نیز شامل می شود – حكایت دارد .

وكیل بایستی گاهی در مقابل قاضی یا علیه او و بر خلاف پیش داوری یا تشخیص غلط او از حق موكل خود دفاع یا دعوی نماید .

به این ترتیب او یك نقش مهم بلكه مهمترین نقشی را كه سیستم حقوقی ما برای كنترل كردن قضا ایجاد كرده افاده می كند .

وكیل دادگستری یك نظریه مثبت به نفع موكل خود را فقط در صورت داشتن اندیشمندی لازم و سرسختی و تنها در صورت استقلال كامل در مقابل قوه قضائیه پیش می برد. او را نباید عقوبتی از جانب دادگستری یا دادگاه شغلی مورد تهدید قرار دهد .

به همین جهت جزو هسته اصلی استقلال او این حق است كه بدون ترس در دفاع برای احقاق حق كلمات شدید و عبارات موكد و اصطلاحات روشن و آشكار به كار برد تا بتواند پیش داوری های احتمالی قاضی را روشن كند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی