اهميت اخلاق و مسئوليت های اجتماعی مديران (قسمت اول)

حقوق عمومی و حقوق خصوصی (بخش دوم)
آبان 9, 1395
شرایط طلاق با توافق زوجین
اهميت اخلاق و مسئوليت هاي اجتماعي مديران (قسمت دوم)
آبان 9, 1395

بروز رسانی 1401/09/24

اهميت اخلاق و مسئوليت های اجتماعی مديران (قسمت اول)

 

مسئوليت های اجتماعی، با توجه به پیشرفت های روز افزون بشر و توسعه ی صنعت و تکنولوژی نیاز جامعه به وجود شرکت هایی برای پیشبرد این اهداف زیاد شده است.

شرکت ها خود برای اداره نیاز به افرادی توانا در این زمینه دارند مدیران افرادی هستند که اراده شرکت ها رابرعهده دارند از آنجا که گردانندگان شرکت ها مدیران هستند و نظرات آنها تاثیر مستقیم با بقای شرکت دارد.

لذا توجه به اخلاق مدیران و مسئول بودن آنها در قبال جامعه تحت عنوان اخلاق و مسئولیت مدیران مورد بحث است.

 

وکالت در دعاوی خانواده  موضوعی بسیار مهم می باشد که باید در انتخاب موسسه حقوقی که برای این مورد انتخاب می کنید بسیار قابل توجه و با اهمیت است .

هر تصميم مدير مي تواند طی يك روند سلسله وار دير يا زود سرنوشت تمامی نهادهاي جامعه را به مقداركم يا زياد دستخوش تغییر نمايد.

این موضوع به ويژه  در كشور ما به خاطر شرايط خاص و نياز به توسعه اقتصادی و صنعتي از اهميت بيشتری برخوردار می باشد.

اگر مديران شركت ها به اهداف اجتماعی خود حرمت نگذارند، آلودگي محيط، بيماری، تبعيض و نا بسامانی محيط شان را فراخواهد گرفت و اگر با اندكی دورانديشی به قضيه ننگرند، این مشكلات گريبان خودشان را نیز می گیرد و مشکل ساز می شود.

 

وکیل خانواده در ادامه توضیح می دهد :

مسئولیت اخلاقی و اجتماعی یك تعهد مداوم صاحبان صنعت و تجارت و دولت است كه آنها راملزم  به رعایت اصول اخلاقی و توسعه اقتصادی هم زمان با ارتقاء سطح زندگی نیروی كارو خانواده آنها در جامعه در سطح گسترده می نماید.

همچنین مسئولیت اجتماعی شركت ها، تعهد صاحبان صنعت و تجارت در مقابل اجتماع می باشد كه می بایست ضمن احترام به فرهنگهای مختلف موقعیت های شغلی جهت تولید، مهارت نیروی كار، اجتماع و دولت ایجاد نماید.

 

شما می توانید آن را به خوبی انجام دهید و هم می توانید آنرا به بدی انجام دهیداگر فرآیند مدیریت مسئولیت اجتماعی باعث شود كه شما از انجام دیگر امور مهم باز بمانید، این به معنی آن نیست كه اشكال از نفس مدیریت مسائل اجتماعی است بلكه، اشكال از نحو انجام آن كار توسط شماست.

مدیریت صحیح مسئولیت های اجتماعی می تواند از اهداف اقتصادی شركت به خوبی پشتیبانی نماید، می تواند روابط خوبی با سرمایه گذاران كه در مواقع بحرانی نظرشان در رابطه با كار بسیار مهم است بنا نماید و می تواند هزینه های شركت را كاسته و سودآوری را افزایش دهد.

برای مشاوره حقوقی با وکیل طلاق با ما در ارتباط باشید.

با توجه به افزیش مشاركت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی ارائه الگویی برای تبیین اصول اخلاقی و اجتماعی و ارزیابی بر آن اساس بسیار ضروری می نماید.

در این زمینه می توان به منابعی همچون ، متون مذهبی، عرف و اصول فنی و علمی و استانداردهای مربوطه استناد كرد.

 

مشاوره حقوقی مهریه در سایت وکیل خانواده قابل دسترسی هست .

البته اهمیت مسئولیت اجتماعی و اخلاقی مدیران بر هیچ كس پوشیده نیست.

امروزه كسانی كه به هر نحو درگیر كارهای اقتصادی هستند به خوبی آگاه هستند كه اعمال مسئولانه و منصفانه و اقدماتی كه موجب بهبودی كیفیت زندگی افراد ذینفع مجموعه می شود منجر به توسعه اقتصادی یعنی سود آوری برای هر دو طرف معامله خواهد شد، با استفاده از راهكارهای لازم در زمینه مسئولیت اجتماعی شركت ها روش تأثیر بركارمندان، مصرف كنندگان، ودر سطح بالاتر حتی جامعه و محیطی را كه درآن مشغول فعالیت هستند را تغییر داده اند.

 

مدیریت مسئولیت اجتماعی شركت مانند اداره كردن دیگر بخش های شركت است.

شركت ها با افزایش روابط كاری واحترام به حقوق اساسی كارمندان مانند ایجاد موقعیت های یكسان برای آنها، عدم تبعیض ومدرنیزه كردن كارها سعی می كنند تا كیفیت زندگی نیروی كار، خانواده وموقعیت زندگی آنها را بهبود بخشند.

اكنون شركت ها به مزایای كاركردن بر مبنای كیفیت كالاوخدمات با درنظر گرفتن سلامتی مصرف كنندگان پی برده اند ومی دانند كه دیگر میزان سود دهی یا زیان دهی آنان مقیاس ارزش آنها نیست.

مطلب لقاح مصنوعی از دیدگاه حقوقی را نیز مطالعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی